Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /var/www/netavisen-greve.dk/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2851

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /var/www/netavisen-greve.dk/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2855

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /var/www/netavisen-greve.dk/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/output.class.php on line 3708
Sådan skaber du tættere relationer med hjerneforskning – og sælg mere - Netavisen Greve

Kan et billede af en person eller en bestemt farve virkelig påvirke os til at trykke på en bestemt knap? Svaret er ja.

Vi møder mange forskellige sanseindtryk i hverdagen. Lyde, dufte, farver og billeder. Alt sammen elementer, der påvirker vores humør og de beslutninger vi træffer. Ved at kombinere hjerneforskning og marketing, også kaldet neuromarketing, kan vi optimere vores digitale kommunikation, så vi skaber en tættere relation til vores potentieller kunder – uden at have mødt dem.

– Langt de fleste af os bruger nettet til at undersøge virksomheder og produkter, inden vi foretager et køb. Det er altså hjemmesiden der danner grundlag for, om en potentiel kunder får et positivt indtryk af virksomheden, fortæller foredragsholder Christel Glavind, der gæster ErhvervsCentret Greve den 26. februar for at fortælle mere om neuromarketing og give tips og tricks til, hvordan du benytter neuromarketing i din kommunikation.

Et blik til forskel

Neuromarketing handler om bruge viden om, hvordan menneskehjernen er indrettet og fungerer i sin markedsføring. Det kan f.eks. være ved at benytte bestemte billeder, farver og tekst.

– Menneskehjernen er ekstremt kompleks, og der er indkodet rigtig mange ubevidste processer, der aktiverer bestemte handlinger i os. Vi følger f.eks. helt automatisk en persons blikretning på et billede. Hvis der på en hjemmeside er et billede af en person, der kigger mod en knap, f.eks. køb, vil vores blik automatisk blive flyttet i knappens retning, forklarer Christel Glavind.

Netop fordi neuromarketing bygger på forståelsen af hjernen og den menneskelige adfærd, er det et felt, der er i konstant udvikling.

– Neuromarketing er et utrolig spændende felt, som alle virksomheder – uanset størrelse og branche – kan få glæde af. Derfor glæder vi os også til, at Christel kommer og fortæller mere om feltet, udviklingen, og hvordan vi kan arbejde med det i dagligdagen, fortæller Erhvervskonsulent Kitt Henriksen fra ErhvervsCentret Greve.

Faktaboks

Onsdag den 26. februar 2020 inviterer ErhvervsCentret Greve til gratis foredrag Nå dine kunder med neuromarketing med foredragsholder Christel Glavind.

Christel Glavind har arbejdet med slag og markedsføring i mere end 10 år. Gennem årene har hun hjulpet en lang række virksomheder, bl.a. ved at stille sig kritisk overfor, hvordan virksomhederne agerer på nettet, og ved at komme med konstruktive forbedringsforslag.

Tid og sted:

Onsdag den 26. februar 2020 kl. 8:30 – 11:00

ErhvervsCentret
Korskildelund 6
2670 Greve

Pris: Gratis
Tilmelding: https://erhvervscentret.nemtilmeld.dk/

Kilde: ErhvervsCentret i Greve

Deltag i debatten
Del.

Kommentarer er lukket.